FANDOM

Sadržaj Уреди

Spasi me samoce
  1. Pusti da verujem (M.M.Ilić - M.Janković - M.M.Ilić)
  2. Izmisliću svet (M.M.Ilić - M.Janković - S.Bojić)
  3. Oprosti za sve (M.M.Ilić)
  4. Spasi me samoće (M.M.Ilić - S.Spasić - P.Zdravković)
  5. Izađi iz stare priče (M.M.Ilić - M.Janković - S.Bojić)
  6. Rođen za mene (M.M.Ilić - D.Kostadinović - P.Zdravković)
  7. Kad bi znao kako čeznem (M.M.Ilić - Lj.Petrović - M.M.Ilić)
  8. Budućnost je moja u rukama tvojim (M.M.Ilić - M.Janković - P.Zdravković)
  9. Sreća mi je okrenula leđa (M.M.Ilić - M.Janković - P.Zdravković)

Rezime Уреди

Jvdm

Na turneji Južnog vetra 1986. godine

I da, usledila je prva muzička eksplozija, koja je u narednih 20tak godina izazvala pravi rafal. Dragana je objavila treći album, koji ju je lansirao pravo među zvezde. Tamo se zadržala i dan danas. Nakon konflikta sa Novicom Uroševićem, Dragana je bila rešena da zauvek kaže "Zbogom" muzici i da se više nikad ne vrati na scenu. Za nju neke stvari nisu bile na prodaju. Kad su videli da je vrag odneo šalu, producenti Diskos-a, neželeći da im ode slavuj iz jata, upućuju Draganu kod Save Bojića, Mileta Basa i Perice Zdravkovića, ili kratko - Južni vetar. 1986. godine Dragana postaje član ovog muzičkog sastava i zajedno sa Šemsom Suljaković, Miletom Kitićem, Kemalom Malovčićem i Sinanom Sakićem obeležava drugu polovinu 80-tih godina. Ista petorka je 1986. godine krenula na veliku turneju, kojom su zabeležili ogroman uspeh i posećenost. Sa nepunih 18 godina objavljuje treći album, pod nazivom "Spasi me samoće". Pesme sa ovog albuma bile su namenjene Hanki Paldum, ali čudnom igrom sudbine rešeno je da Dragana bude ta koja će ih proslaviti. Pesme "Spasi me samoće", "Izmisliću svet", "Oprosti za sve" i "Sreća mi je okrenula leđa" su bile veliki hitovi u to vreme, dok pesma "Spasi me samoće" danas nosi titulu evergreen-a.
Dragana0001qq6

Dragana sa direktorima Diskosa, Šemsom Suljaković i Kemalom Malovčićem

Međutim, najinteresantnija priča se vrti oko pesme "Kad bi znao kako čeznem", u narodu popularnije kao "Kroz šljivike i livade". Kada je prvi put izvela ovu pesmu, jedva punoletni devojčurak je pred publiku stao u tinejdž fazonu, sa sve vokmenom i slušalicama oko vrata i otpevao jednu pravu dvojku. "Sukob" urbanog imidza i klasične dvojke privukao je veliku pažnju javnog sveta. Bila je kritikovana i osporavana, ali istovremeno i obožavana. Iako su stručnjaci pesmu ocenili kao preterani "seljanizam", nakon 10tak godina od objavljivanja albuma, pesma doživljava pravi procvat i postaje jedna od najslušanijih pesama. Od tada do danas pesma se pela naviše na lestvici omiljenih pesama narodne muzike, tako da danas ne može da prođe ni jedna proslava, a da "Šljivici i livade" ne zagrme nekoliko puta. Kritika nije imala sluha za ovu pesmu, ali publika jeste. Danas se čak može reći da je ova pesma Draganina lična karta. Dakle, sa svega 18 godina Dragana je napravila dva evergreen-a "Spasi me samoće" i "Kroz šljivike i livade".